24 d’octubre, 2012

"MIL" - Mediterráneo - 24-10-12


Si no m'he descomptat que tot pot ser, este que estan vostés llegint és el meu article número mil. La majoria d'ells publicats en este mateix diari, que m'acull setmanalment fa ja alguns anys. Aprofite doncs l'avinentesa per donar les gràcies al Mediterráneo, i a vostés per llegir-me. Mil és un número rodó. Bonic. Contundent. Haver publicant tantes lletres ordenades amb certa gràcia, més enllà de convertir-me formalment en articulista, és una gran oportunitat lligada a la meua condició de polític. Perquè no puc concebre la política sense l’exercici constant de comunicació.
I voldria dedicar este article a parlar de números i comunicació, explicant un experiment que vaig fer la setmana passada al Facebook. Una vesprada vaig publicar este text: “La raó per la que no s'ha publicat l'enquesta local de Castelló que dóna al PP 40-41%, al PSOE 18-19%, a BLOC-Compromís 14-15% i a EU 6-7% és perquè no existeix”.
A este missatge ple de números, li van petjar el “m’agrada” un bon nombre de persones (algunes fins i tot ho van compartir al seu mur) i es produí un animat debat sobre els percentatges i les bones perspectives per al meu grup. Que jo no vaig dubtar en alimentar. No va ser fins al tercer o quart comentari que algú va dir: “si no s’ha publicat, d’on es suposa que has tret les xifres?” i jo li vaig contestar amb absoluta sinceritat, que me les havia inventat jo. I tranquil·lament l’altra gent va continuar opinant de si atraparíem al PSOE en el 2013, o hauríem d’esperar al 2015. Ignorant l’enunciat i la confessió! Fascinant! 
L’experiment consistia en demostrar que tenim tanta informació que no ens parem a diferenciar entre el que són dades i el que és només soroll. El resultat va ser que en l’imaginari col·lectiu de qui em va llegir a Facebook van quedar unes xifres inventades, però que marquen una tendència. Una sensació de que el PP podrà perdre l’alcaldia el 2015, i que Compromís s’acosta amb vocació de superar-lo, al PSOE. 
El més interessant és que fa un any, l’experiment hagués fracassat per inversemblant. Ara, eixos resultats són tan creïbles, que em jugaria amb vostés, diguem... mil pastilles Juanola, mil,  a que no me’n vaig de 2 punts percentuals. 

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Enhorabuena.
De los 1000 artículos que dices haber escrito, he leído 1000, y me han gustado 1000.
Aupa el Bloc.
Vicent

Nomdedéu ha dit...

hahaha doncs a mi més de la meitat no m'agraden massa. però gràcies.

Nomdedéu ha dit...

hahaha doncs a mi més de la meitat no m'agraden massa. però gràcies.