24 de juliol, 2014

"EL FADRÍ, VITOL!" Mediterráneo - 24.07.14

De vegades em faig por a mi mateix. Dijous passat, en el meu article, criticava al PP per actuar al marge de la llei amb el Ribalta, i voler excusar-se dient que “era bonito” el que havien fet. Com si això servís per anul·lar una sentència ferma que diu que és il·legal el pas del TRAM per dins del Passeig. I per posar un exemple ridícul i exagerat, vaig escriure: “és com si pintaren de lila el Fadrí, que també és BIC, i ho defensaren tot dient: es tan cuqui!”.
I ahir va l'Alcalde i anuncia la determinació d’il·luminar el Fadrí “con luces de colores e imagenes”!  
La pregunta és: de veritat cal? El Fadrí, un dels monuments més emblemàtics de la ciutat, autèntic símbol de la vila, té en la seua simplesa arquitectònica el seu major atractiu. 
El projecte no ha estat sotmés a la consideració de la comissió de Cultura. Ni s'ha demanat l'opinió al Consell Municipal de Cultura, organisme assessor de l'Ajuntament en qüestions culturals. I jo diria que convertir un BIC i tot el conjunt arquitectònic de la Plaça Major en un Magdalena Vitol permanent, mereix una consulta. A Vicent Sales no li ho deu semblar, perquè no ha dit ni pruna.
La Fundació Iberdrola invertirà 90.000€, que ixen dels nostres rebuts de la llum. Si jo fos alcalde, preferiria que ens descomptaren els diners de la factura elèctrica municipal, alliberant així 90.000€ que podríem invertir en alguna cosa més útil i necessària. Però el nostre govern municipal són una colla d'il·luminats. Amb LEDs, però il·luminats.