09 de desembre, 2014

"ANYS" - www.castelloinformació.es- 09.12.14

Fa uns mesos, un portaveu del PP va dir en un plenari que jo duia molts anys en política. La meitat del seu grup municipal es va amagar darrere l’ordre del dia.
“Molts” és un concepte imprecís. Estic en política des de 1976. Militant en el nacionalisme valencià des d’eixe any. I estic en política institucional des de l’any 2003. Entre el 2003 i el 2011 com a regidor de l’ajuntament, amb una dedicació parcial inferior a les 15 hores a la setmana. El que a efectes pràctics significa que d’eixos 8 anys se m’han cotitzat a la seguretat social menys de 4. La qual cosa, és per a mi un greu empitjorament de la història laboral. Fins a la meua entrada en política, havia cotitzat ininterrompudament i a temps complert, des de novembre de 1977. No em queixe. Ho explique. Si no he compatibilitzat el treball com càrrec públic, amb el treball en el sector privat, és perquè he considerat que no hagués pogut representar correctament el nostre electorat. I perquè afortunadament, la meua dona treballa, i entre els dos sous, ens hem organitzat raonablement bé.
Des del 2011, sóc a més a més, diputat provincial. No sé si cal recordar que per a ser diputat provincial és condició sine qua non ser regidor. I estos quatre anys, sí, amb dues dedicacions parcials, he fet una dedicació completa i se’m cotitzen quaranta hores a la setmana. També ha segut en este període que he participat en la posada en marxa d’una empresa, per a quan abandone la política de representació.
Quan vaig decidir que volia disputar l’alcaldia de Castelló en nom de Compromís, el 2015, vaig explicar que no ho faria sense el procés de primàries obertes a la ciutadania. Si la gent, més enllà del partit, em tria candidat, em sentiré absolutament legitimat.
L’altra forma de calibrar el concepte “molts anys”, és per comparació. Examinem els currículums polítics dels altres candidats a l’alcaldia. Carmen Carreras porta quatre anys. Desconec si repetirà.
Amparo Marco va entrar en la política de representació el mateix dia que jo. Ella, però, ho va fer a les Corts valencianes. Ha estat diputada entre el 2003 i el 2011. Crec que amb dedicació exclusiva a la política. Des del 2011 és regidora i diputada provincial, i ho compagina amb les classes de la Universitat.
Alfonso Bataller porta dedicant-se a la política també des del 2003. Va ocupar la Direcció General d'Ordenació, Avaluació i Investigació Sanitària (2003-2004) i a la Direcció General de Assistència Sanitària (2004-2007). Finalment, fou subsecretari de Sanitat de la Generalitat Valenciana entre 2007 i 2011. En aquell any es va presentar en el lloc número 5 a les eleccions municipals. I fruit d’algunes caramboles político-judicials al seu partit, ara fa d’Alcalde. 
Resum. Amparo Marco, Alfonso Bataller i jo, portem els mateixos dies. La diferència amb Marco és que jo he tingut una dedicació parcial durant tota este temps, i la diferència amb Bataller és que per a tots els meus càrrecs públics, a mi m’ha triat la gent. La meua dedicació política ha estat, i és, al municipalisme.